تصاویرزیبا|عکس های زیبا

تصاویرزیبا|عکس های زیبا

جدیدترین عکس های خفن و زیبا
تصاویرزیبا|عکس های زیبا

تصاویرزیبا|عکس های زیبا

جدیدترین عکس های خفن و زیبا

ویزای توریستی کانادا چیست

با ویزای توریستی چه مدت می‌توانم در کانادا بمانم؟


http://rozup.ir/view/3178739/Visitor%20Visa.jpg

 

 

ویزای توریستی کانادا چیست ؟

ویزای توریستی کانادا یا به عبارت بهتر، ویزای بازدید کننده (Visitor Visa) در حقیقت یکی از زیرمجموعه‌های ویزای اقامت موقت (TRV) است. این ویزا یک سند مهاجرتی است که به شما به عنوان تبعه خارجی اجازه می‌دهد که با دریافت آن به کانادا سفر کرده و وارد مرزهای این کشور شوید. همه اتباع خارجی (به استثنای شهروندان کشورهای معاف از دریافت ویزا) برای ورود به خاک کانادا به این نوع ویزا نیاز دارند. بنابراین، این که شما دانش‌آموز، دانشجو، کارگر موقت یا فقط یک مسافر ساده باشید، در ماهیت این مسئله تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

ویزای توریستی کانادا به دو نوع تقسیم می‌شود:

·         ویزای یک بار ورود یا سینگل (Single Entry Visa)

·         ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (Multiple Entry Visa)

احتمالا از نام آنها به کاربرد هریک پی برده‌اید. اگر ویزای سینگل داشته باشید، تنها یک مرتبه می‌توانید وارد خاک کانادا شوید. به این ترتیب، پس از ترک کانادا و دریافت مجدد ویزا نمی‌توانید به این کشور بازگردید. این در حالی است که دارندگان ویزای چند بار ورود یا همان ویزای مولتیپل کانادا تا زمانی که ویزایشان دارای اعتبار است، به دفعات می‌توانند به کشور کانادا وارد و از آن خارج شوند.

لازم است بدانید که اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه‌ی اعتبار پاسپورت شماست. به عنوان مثال اگر از اعتبار پاسپورت شما تنها 2 سال باقی مانده باشد، ویزای توریستی شما نیز به همین میزان اعتبار دارد. از آنجایی که اعتبار پاسپورت‌های کشور ایران 5 ساله است به همین خاطر این ویزا، به ویزای مولتی 5 ساله معروف شده است.

به هر حال، لازم نیست که خود شما نوع ویزای توریستی را انتخاب کنید. معمولا برای متقاضیان در هنگام درخواست ویزا، ویزای مولتی کاناداصادر می‌شود. البته این مسئله در شرایط خاص ممکن است متفاوت باشد و مسئولین کانادایی به دلایلی ویزای تک سفره یا همان سینگل رابرای شما صادر کنند.


با ویزای توریستی چه مدت می‌توانم در کانادا بمانم؟

افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند معمولا با هر بار ورود خود می‌توانند تا 6 ماه در این کشور بمانند. این در حالی است که افسر کانادایی کاملا مختار خواهد بود تا مدت زمان حضور شما را کمتر از 6 ماه تعیین کند. در این صورت تاریخ خروج شما از خاک کانادا حتما در پاسپورت‌تان درج خواهد گردید.


چه کسانی به ویزای توریستی کانادا نیاز دارند؟

اگر شهروند کانادا یا یکی از کشورهای معاف از ویزا نباشید و مجوز اقامت دائم کانادا را نیز نداشته باشید، نیازمند دریافت ویزای توریستی کاناداهستید.

افراد دارای اقامت دائم و یا شهروندان کانادا، نمی‌توانند درخواست ویزای توریستی کنند. این قانون شامل افراد دو تابعیتی نیز می‌شود. این شهروندان باید با گذرنامه معتبر کانادایی مسافرت کنند.


کشورهای معاف از ویزا

مشخص است که شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم، برای ورود به کانادا نیازی به اخذ ویزای توریستی کانادا ندارند. با این حال، بهتر است بدانید که به جز این افراد، افراد دیگری هم وجود دارند که معاف از ویزا هستند. دولت و کشور کانادا دارای توافقنامه‌هایی با تعدادی از کشورهای مختلف در این زمینه است. به این ترتیب، شهروندان این کشورها برای مسافرت به کانادا و اقامت در این کشور (تا مدت شش ماه) نیازی به درخواست ویزای توریستی ندارند.

اتباع کشورهای معاف از ویزا برای سفر هوایی به کانادا باید یک مجوز مسافرت الکترونیکی” (eTA) معتبر دریافت کنند. همچنین، اگر این افراد بخواهند از طریق دریا یا به صورت زمینی وارد خاک کانادا شوند، تنها به ارائه پاسپورت کشور خود نیاز دارند.

تنها مورد استثناء در این قانون، شهروندان ایالات متحده هستند. مرز میان کشور‌های کانادا و ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز خشکی محافظت نشده در جهان است. هر روز هزاران نفر از شهروندان کانادایی و ایالات متحده از این مرز عبور می‌کنند. شهروندان ایالات متحده تنها با ارائه گذرنامه معتبر این کشور می‌توانند به کانادا وارد شوند و نیازی به ویزای توریستی یا eTA ندارند. البته این در صورتی است که نخواهند بیش از مدت شش ماه در کانادا اقامت داشته باشند.


نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا

اگر متقاضی دریافت ویزای مولتیپل کاناداهستید، به روش‌های مختلفی می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید. این روش‌ها عبارتند از:

1-    تکمیل و ارسال فرم به صورت آنلاین

2-    تکمیل و ارسال فرم به صورت کاغذی

3-    حضور یافتن در مراکز درخواست ویزا (VAC)

اگر می‌خواهید به صورت خانوادگی به کانادا سفر کنید، باید برای هر یک از اعضای خانواده درخواست ویزای توریستی کنید. این مسئله شامل کودکان شما نیز می‌شود. با این حال، ارائه تمامی درخواست‌ها به صورت همزمان و قالب یک پروفایل انجام می‌پذیرد.

هنگام ارائه درخواست ویزای مولتی کانادا ، باید اطلاعات بیومتریک خود را نیز ارائه کنید. اطلاعات بیومتریک شما شامل مواردی نظیر اثر انگشت، اسکن صورت و الگوی عنبیه چشم تان است. برای انجام این آزمایش باید به نزدیک‌ترین مرکز درخواست ویزا (VAC) مراجعه کنید. در این مرکز اثر انگشت و مجموعه تصاویر مربوط به شما تهیه و به پروفایل‌تان در اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) الصاق می‌گردد. پس از پایان این مرحله مدارک شما تکمیل گردیده و باید منتظر پاسخ اقدام خود باشید.

در نظر داشته باشید که اطلاعات بیومتریک شما نزد اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) کاملا محفوظ است. این اطلاعات تا 10 سال معتبر بوده و چنانچه در طی این بازه زمانی نیاز به دریافت ویزای جدید داشته باشید احتیاجی به انجام تست بیومتریکِ مجدد ندارید.


رایج‌ترین سوالات در مورد ویزای توریستی کانادا

1-    آیا می‌توانم ویزای توریستی خود را تمدید کنم؟

شاید شما دارای ویزای توریستی کانادا باشید و بخواهید مدت بیشتری را در این کشور اقامت داشته باشید. در چنین حالتی باید اقدام به تمدید ویزای توریستی خود کنید. این کار از داخل خاک کانادا و با حضور در یک دفتر مهاجرتی کانادا امکان‌پذیر است. با این حال، باید پیش از این که مدت اعتبار ویزای شما به پایان برسد، درخواست تمدید آن را ارائه دهید.

در حالت معمولی، ویزای مولتیپل کانادابرای اقامت شش ماهه در کانادا معتبر است. در صورتی که این مدت به پایان رسیده باشد و شما اقدام به تمدید ویزای خود کرده و منتظر تصمیم‌گیری در این مورد باشید، وضعیت اقامت شما به صورت “وضعیت معین” خواهد بود. این وضعیت تا زمان تصمیم‌گیری نهایی در مورد تمدید ویزای شما باقی است و می‌توانید بدون هیچ مشکلی در کشور کانادا بمانید. اگر درخواست شما برای تمدید ویزا رد شده باشد، در مدت 90 روز از تاریخ رد درخواست می‌توانید خواهان تجدیدنظر در این حکم شوید.

2-   مدت زمان لازم برای طی مراحل و دریافت مجوز اقامت موقت چقدر است؟

هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان تعیین کند که مدت زمان رسیدگی به درخواست دریافت ویزای توریستی شما و تصمیم‌گیری مسئولان دولتی کانادا چقدر خواهد بود. با این حال، توصیه ما این است که حداقل برای مدت دو تا چهار ماه برنامه‌ریزی داشته باشید تا دچار ناامیدی و یأس نشوید. با راهنمایی و کمک‌های کارشناسان حرفه‌ای در امور مهاجرتی، دریافت ویزای توریستی کانادا سرعت بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد.

وجود هر کدام از عوامل زیر می‌تواند رسیدگی به درخواست شما را با تاخیر مواجه کند:

·         ارائه فرم درخواست و مدارک لازم به صورت ناقص

·         ضرورت انجام آزمایشات پزشکی

·         بررسی سوابق فرد متقاضی و مسائل امنیتی

·         وجود سابقه کیفری برای فرد متقاضی

·         ضرورت انجام مصاحبه

·         تایید اسناد و مدارک مورد نیاز


سایر اطلاعات مهم در مورد ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای مولتی کانادا (یا به طور کلی، ویزای اقامت موقت)، احراز شرایط و الزاماتی مورد نیاز است. متقاضیان این ویزا باید ثابت کنند که مطابق با الزامات قانون “حفاظت از مهاجرین و پناهندگان” (IRPA) دارای شرایط لازم هستند. در صورتی که افسر اداره “مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا” (IRCC) احراز این شرایط را تایید کند، ویزای اقامت موقت برای شما صادر می‌شود.

شروطی که باید در این زمینهداشته باشد، به صورت زیر است:

·         به افسر اداره مهاجرت ثابت کنید که در پایان مدت اقامت، خاک کانادا را ترک می‌کنید.

·         توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های خود و اعضای خانواده در مدت اقامت در کانادا و همچنین توانایی مالی پرداخت هزینه‌های بازگشت به کشور خود را به اثبات برسانید.

·         ثابت کنید که قصد ندارید در کشور کانادا به کار یا تحصیل بپردازید (مگر این که مجوز کاری یا تحصیلی را دریافت کرده باشید).

·         هیچ سوءسابقه‌ای در زمینه فعالیت‌های مجرمانه و جنایی نداشته باشید.

·         برای امنیت کانادا خطری نداشته باشید.

·         از نظر سلامتی دچار مشکل حادی نباشید (در صورت لزوم باید معاینه پزشکی انجام شود).


چرا کمک کارشناسان حرفه‌ای مهاجرت اهمیت دارد؟

در نگاه اول روش و مراحل ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا ، ساده به نظر می‌رسد. برخی از متقاضیان بدون کمک وکیل و کارشناسان مهاجرت، درخواست ویزای خود را ارائه می‌دهند. آن‌ها گمان می‌کنند که خودشان به تنهایی می‌توانند از عهده این کار برآیند. با این حال، باید بدانید خطر رد درخواست در مواردی که مدارک شما به درستی آماده نشده باشد، بسیار زیاد است.

تنها کارشناسان حرفه‌ای مهاجرت می‌دانند که مهمترین دلیل رد درخواست ویزای مولتیپل کانادا چه چیزی است؟ این دلیل، عبارت است از “فرم‌هایی که به درستی تکمیل نشده‌اند!”

شاید باور کردنی نباشد که برخی افراد تنها به دلیل این که اشتباهاتی نگارشی داشته‌اند، از رسیدن به آرزوی خود محروم شده‌اند. به هر حال، شما با کمک کارشناسان حرفه‌ای مهاجرت می‌توانید شانس خود را برای دریافت ویزای مولتی کانادا یا هر نوع ویزای دیگری افزایش دهید.


چرا برای کمک به دریافت ویزای توریستی کانادا ما را انتخاب کنید؟

همه مشتریان ما از این که دغدغه تهیه اسناد و مدارک لازم و بررسی آن‌ها را ندارند، خشنود هستند. آن‌ها با برون ‌سپاری امور مهاجرتی خود و واگذاری این کار به کارشناسان حرفه‌ای و خبره ما در شرکت ویزاهاب اکسپرس، خیالی آسوده خواهند داشت. این اتفاق بسیار لذت‌بخش است که مشتریان ما بدون هیچ مشکلی در ارائه مدارک، می‌توانند برای بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز کشور کانادا یا دیدن دوستان و آشنایان خود به این کشور زیبا مسافرت کنند.

ما به افراد بسیار زیادی در سفر و مهاجرت به کانادا کمک کرده‌ایم. هرچند که هیچ‌کس نمی‌تواند در این زمینه تعهد و تضمینی برای موفقیت دهد، اما مطمئنا شانس موفقیت شما با کمک و مشاوره کارشناسان ورزیده ما و بهره گرفتن از تجارب آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی 1399/05/10 ساعت 15:17

سلام خوبید ؟! ما یک سایت داریم به اسم اریا نهال ، که انواع ارقام نهال رو با کیفیت بالا به فروش میرسونیم که میتونید خرید نهال رو از ما انجام بدید ؛ شما میتونید خرید نهال گردو ؛ خرید نهال بادام ، خرید نهال زردالو و ...تمامی ارقام نهال پر فروش رو از ما با ضمانت بازگشت کالا خریداری کنید !
راستی ، یادتون نره که خرید نهال گردو ، مثل دلار سود دارد !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد